کاف، کافیست
جستجوگر خبری کاف 8 / 08 / 1398 0

بازی های کامپیوتری حال روحی تان را بهتر می کند

 

بازی های کامپیوتری حال روحی تان را بهتر می کند

 

 

ایسنا/ پژوهشگران انگلیسی قصد دارند طی پروژه جدیدی، انواعی از بازی ویدئویی را ارائه دهند که به کاهش نشانه‌های بیماری روحی کمک می‌کنند.
“تمیم آنتونیادز”(Tameem Antoniades)، مدیر تولید شرکت “نینجا تئوری”(Ninja Theory) که در زمینه توسعه بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد، به مطرح کردن این سوال پرداخت که آیا بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند روزی به کاهش نشانه‌های بیماری‌های روحی کمک کنند یا خیر. “پاول فلچر”(Paul Fletcher)، روانپزشک “دانشگاه کمبریج”(University of Cambridge) نیز برای پاسخ به این سوال، پروژه‌ای موسوم به “پروژه اینسایت”(The Insight Project) را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای آغاز کرد.
آنتونیادز و فلچر پیش از این، در ساخت یک بازی ویدئوی با هم همکاری کردند و توانستند نظر منتقدان را به کار خود جلب کنند. هنگام ابداع بازی، این فکر به ذهن آنها خطور کرد که شاید بتوان از بازی‌های ویدئویی، برای بررسی و اصلاح فشار روحی افراد استفاده کرد؛ در نتیجه در حال حاضر تصمیم دارند نخستین نمونه بازی‌های ویدئویی را که بر اساس نشانه‌های زیست‌سنجشی طراحی شده‌اند، ارائه دهند.
آنتونیادز گفت: ما قصد داریم به جای استفاده از کنترل‌کننده بازی، از فیزیولوژی انسان استفاده کنیم.
یکی از نمونه‌های طراحی شده، یک بازی قایقرانی است که می‌تواند ضربان قلب کاربر را بخواند. با افزایش ضربان قلب کاربر، دریای بازی نیز طوفانی‌تر می‌شود و پیشرفت کاربر را کاهش می‌دهد.

آنتونیادز ادامه داد: کاربران این بازی، برای کاهش ضربان قلب خود و کاهش طوفان دریا رقابت می‌کنند.
ایده بازی‌هایی که نسبت به نشانه‌های فیزیولوژیکی واکنش نشان می‌دهند، جدید نیست اما در گذشته هرگز به چنین موفقیت تجاری دست نیافته است.
فلچر گفت: پروژه اینسایت، رویکرد علمی‌تری خواهد داشت. ما قصد داریم در این پروژه، خواندن ضربان قلب کاربر را به صورت جامع‌تر انجام دهیم. معمولا از ضربان قلب، به عنوان یک نشانه مهم برای تعیین وضعیت برانگیختگی یا اضطراب فرد استفاده می‌شود اما اهمیت ضربان قلب، بیش از این است.
آنتونیادز اضافه کرد: نشانه‌های زیست‌سنجشی می‌توانند به ابداع بازی‌هایی کمک کنند که نسبت به احساس کاربر واکنش نشان می‌دهند. اگر ما بدانیم که ذهن کاربر، در چه حالتی قرار دارد، می‌توانیم بر چالش‌های پیش رو غلبه کنیم و با غلبه بر این چالش‌ها، از عهده کنترل نشانه‌های زیست‌سنجشی خود برآییم.
هدف نهایی آنتونیادز و فلچر این است تا بازی‌هایی را بر اساس فرآیندهای درمانی ارائه دهند تا بتوان از آنها در روند درمان بیماری‌های روحی استفاده کرد.
آنتونیادز افزود: یقینا بازی ویدئویی برای بیماران، جذابیت بیشتری نسبت به جلسات اجباری با روانپزشک خواهد داشت.

 

 علمی

  ( ٢٠:٣٠) ٩٨/٠٨/٠٨

منبع:  
ایسنا

مطالب مرتبط
تحلیل‌گر معروف: فروش 7.6 میلیارد دلاری GTA 6 در دو ماه نخست عرضه بعید است

به گفته «دنیل احمد»، تحلیلگر مطرح صنعت بازی، درآمد ۷٫۶ میلیارد دلاری پیش‌بینی‌شده برای GTA 6 در ۶۰ روز ابتدایی عرضه، واقع‌گرایانه نیست.

تاریخ بروزرسانی :29 / 04 / 1404
راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ – تابستان ۱۴۰۴

در راهنمای خرید لپ‌تاپ دیجیاتو، شما را برای خرید بهترین مدل‌ها در هر بازه قیمتی راهنمایی خواهیم کرد.

تاریخ بروزرسانی :15 / 04 / 1404
راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ – بهار ۱۴۰۴

در راهنمای خرید لپ‌تاپ دیجیاتو، شما را برای خرید بهترین مدل‌ها در هر بازه قیمتی راهنمایی خواهیم کرد.

تاریخ بروزرسانی :4 / 01 / 1404
کنسول دستی Pi Tin، تجربه‌ای متفاوت از بازی‌های رترو با زربری پای

کنسول Pi Tin با استفاده از Raspberry Pi Zero 2 W می‌تواند بازی‌های SNES ،GBA ،PS1 و حتی برخی از عناوین N64 را اجرا کند.

تاریخ بروزرسانی :3 / 01 / 1404
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

×